فقط اوست که می ماند

فقط اوست که می ماند

شیوه استریل كردن غذاهای کنسروی طوری طراحی شده است كه تمامی باكتری‌های موجود در روند تولید از بین برود اما باكتری می‌تواند روی وسایل آشپزخانه از جمله در بازكن رشد كند. هنگامی كه با دست‌های نشسته به كناره قوطی دست می‌زنید، قوطی را با باكتری آلوده می‌كنید كه خیلی سریع تكثیر می‌شود و غذا را آلوده می‌كند. قوطی یا شیشه غذاهای كنسروی خانگی كه درست استریل نشده باشد، پس از كنسرو كردن می‌تواند حامل باكتری شود. به محض باز كردن قوطی كنسرو و قرار دادن آن در معرض هوا، باكتری‌ها با سرعت تكثیر می‌شوند. اغلب باكتری‌ها برای تكثیر شدن به هوا نیاز دارند البته باكتری‌هایی كه بوتولیسم و. . . ایجاد می‌كنند در محیط بدون اكسیژن تكثیر می‌شوند. 

باكتری‌هایی كه باعث مسمومیت غذایی می‌شود شامل ‌ای‌كولای، شیگلا، استافیلوكوكوس اورئوس، سالمونلا و. . . است. علائم مسمومیت غذایی اغلب دو تا شش ساعت پس از مصرف غذای آلوده ظاهر می‌شود. اغلب غذاهای آلوده علائم معده- روده‌ای ایجاد می‌كند، از جمله حالت تهوع، استفراغ، درد معده یا اسهال. برخی علائم می‌تواند تاثیر سیستماتیك مانند تب، لرز، سردرد و ضعف شدید ایجاد كند. حالت تهوع و اسهال شدید می‌تواند به كم‌آبی بدن منجر شود به‌ویژه در كودكان، بزرگسالان و افرادی كه بیماری‌های تضعیف‌كننده دارند. 

راه‌حل:  به دستورات درج شده روی كنسرو به‌طور جدی توجه كنید. در صورت كپك زدن غذا یا داشتن ظاهر و بوی نامطبوع، غذا را دور بریزید. قبل از باز كردن قوطی، دست‌ها و در بازكن را با آب گرم و مایع بشویید. با قاشقی كه قبلا استفاده شده، مواد داخل قوطی را خالی نكنید. هرگز مستقیما از قوطی غذا نخورید مگر اینكه قصد داشته باشید تمام آن را بخورید. باقیمانده كنسرو باز شده را در یك ظرف دردار قرار دهید و در یخچال نگه دارید. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







[ یک شنبه 14 دی 1393 ] [ 7:35 ] [ hr ] [ ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهر زیبای من ساری و آدرس sariweb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 244
بازدید کل : 72811
تعداد مطالب : 133
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1